KARDIO: aké sú jeho výhody? Len pár minút denne a kilá pôjdu rýchlo dole


Fenomén pravidelného pohybu je tu s nami už nejaký ten piatok. Dôraz naň kladú tréneri, dietológovia a doktori.

Zdroj: shutterstock.com

Pohyb na pravidelnej báze má množstvo zdravotných výhod. Ak je pohyb dynamický, tak jeho výhody sú niekoľkonásobne väčšie.

Čo je kardio? A aké sú jeho výhody?

Za kardio sa považuje už aj obyčajné upratovanie domácnosti. Medzi kardio sa radí všetka aktivita, ktorá posilňuje náš kardiovaskulárny systém, srdce. Kardio môže byť napríklad rýchla chôdza, plávanie, beh, bicyklovanie. V niektorých prípadoch sa za kardio považuje aj upratovanie a bežná práca okolo domu. Medzi kardio sa ďalej zaraďuje skákanie cez švihadlo, tanec, stacionárny bicykel, eliptický trenažér, kickbox. Podmienkou však musí byť, že sa pri danej aktivite zvýši tep a frekvencia dýchania.

Kardio cvičenie má množstvo výhod, ktoré pozitívne vplývajú na náš organizmus. Pravidelné cvičenie výrazne znižuje vznik kardiovaskulárnych ochorení, znižuje krvný tlak. Cvičenie podporuje mozgovú činnosť a posilňuje imunitu.

S pravidelným pohybom prichádza aj zníženie telesnej hmotnosti a zvýšenie svalovej hmoty. Výskumy dokázali, že pravidelné cvičenie, kardio pomáha aj pri chronických bolestiach chrbta a taktiež pri diagnóze chronickej nespavosti. Cvičenie totiž dokáže upraviť spánkový cyklus. Je tiež dokázané, že ľudia ktorí pravidelne cvičia majú lepšiu náladu.

Odborníci na pohyb odporúčajú 150 minút kardia týždenne.