Trápi vás jesenný smútok, či depresia? Zbavte sa ich!


Aj vy pociťujete s príchodom jesene únavu, mávate často zlú náladu, zle sa vám spí, pociťujete smútok a úzkosť?

Zdroj: shutterstock.com

Jesenná depresia je podľa odborníkov reálny stav. Tento stav sa tiež nazýva sezónna afektívna porucha. Príznaky sa objavujú s jesenným počasím a pretrvávajú až do konca zimy. Medzi najčastejšie príznaky patrí letargia, sklesnutosť, pomalé reakcie, nerozhodnosť. Človeka v tomto období nepoteší ani vec, ktorá ho v minulosti tešila.

S týmto stavom sa dá bojovať aj bez liekov.

Konzumujte banány

Zrelé banány pomáhajú pri vývoji buniek. Podporujú kondíciu celého nervového systému. Banány prospievajú mozgu a jeho činnosti. Tlmia depresiu, stres a podráždenosť.

Ovsené vločky

Ovsené vločky sú bohaté na vitamíny skupiny B. Obsahujú tiež kyselinu pantothenovú a kyselinu listovú. Ovos pomáha tlmiť výkyvy hladiny krvného cukru, ktoré sú častokrát príčinou melanchólie a ponurej nálady.

Rybí olej

Výskumy dokázali, že ľudia s depresiami majú nedostatok kyselín, ktoré sa nachádzajú v rybách. Rybí olej skvele bojuje s jesennými stavmi, ako je smútok a úzkosť.

Bazalka

Bazalka obsahuje silice, ktoré sú jednou z najúčinnejších prírodných látok na centrálnu nervovú sústavu. Bazalka zlepšuje náladu a vyvoláva u človeka pocit pohody. Určite ju zakomponujte do svojho jedálnička.