Mungo fazuľa. Aké má účinky? Ako ju konzumovať?


Na prvý pohľad nám táto drobná fazuľka pripomína hrášok. Maličké fazuľky sú plné výživných látok. Ich prednosťou je ľahká stráviteľnosť, preto ich môžu konzumovať aj deti.

Zdroj: shutterstock.com

Má vysokú sýtiacu schopnosť, takže je vhodnou, ideálnou potravinou počas vášho chudnutia.

Fazuľa mungo je považovaná za výživnú a zdravú strukovinu. Najčastejšie sa používa na varenie a klíčenie. Klíčky fazule mungo sa konzumujú. Podobne, ako iné strukoviny, aj fazuľu mungo je potrebné vopred namáčať na niekoľko hodín.

Ak sa rozhodnete dať fazuľu klíčiť, musíte dodržať pár bodov. Fazuľu premyjeme čistou vodou a nasypeme ju do plytkej nádoby. Zalejeme ju 1/2 litrom čistej vody a nádobu zakryjeme utierkou. Nádobu umiestnime na tmavé, suché miesto na 12 hodín. Po 12 hodinách vodu z nádoby vylejeme, fazuľu prepláchneme ale nenechávame ju ponorenú vo vode. Nádobu opäť prikryjeme utierkou a dáme na tmavé miesto. Fazuľa mungo už po 12 hodinách zväčší svoj objem. Po 6 hodinách od prvého premytia sa začnú objavovať prvé klíčky.

Počas toho, ako fazuľa klíči je potrebné ju každé 3 hodiny premývať. Po 24 hodinách od prvého premytia klíčky dorastajú na 2 až 3 cm a sú vhodné na konzumáciu. Po doklíčení fazuľu prepláchneme a odložíme ju do chladničky.

Aké má účinky?

Fazuľa mungo:

  • chráni naše telo pred voľnými radikálmi
  • podporuje trávenie
  • podporuje imunitný systém človeka
  • zvyšuje našu obranyschopnosť pred vírusmi či infekciami
  • výborne detoxikuje trávenie
  • podporuje chudnutie
  • je vhodná pre diabetikov a celiatikov
  • je vhodná pre tehotné a kojace ženy
  • normalizuje hladinu cukru v krvi
  • je vhodná ako prevencia proti rakovine

Fazuľa mungo obsahuje:

  • sodík
  • draslík
  • železo
  • horčík
  • vápnik
  • fosfor