Kávová diéta. Dá sa ňou schudnúť?


O káve je celkovo známe, že dokáže potláčať chuť do jedla a zrýchliť metabolizmus človeka. Pomôže vám schudnúť? Je to bezpečné?

Zdroj: shutterstock.com

Veľká skupina ľudí pije ráno kávu, dokonca nalačno, pretože im zrýchľuje metabolizmus. Káva má viacero výhod. Obsahuje antioxidanty, zrýchľuje náš metabolizmus a dodáva nám poriadnu dávku energie.

Kávová diéta sa stala jedným z trendových spôsobov, ako znížiť svoju váhu. Táto diéta sa prvýkrát objavila vo svete už v roku 2017. Celá diéta pozostáva z pitia najmenej troch šálok kávy denne. Odporúča sa to najmä kvôli vysokému obsahu antioxidantov, polyfenolov. Polyfenoly v káve znižujú riziko mnohých chorôb, vrátane niektorých druhov rakoviny a cukrovky typu 2.

Káva má schopnosť obmedziť chuť do jedla, znížiť hladinu tuku v tele, urýchliť metabolizmus, spaľovať tuky a zlepšovať krvný obeh. Ak sa rozhodnete o kávovú diétu, určite vynechajte mlieko a cukor, predovšetkým preto, že sú to ďalšie kalórie navyše. Mlieko, alebo smotana znižujú vstrebávanie cenných polyfenolov.

Pri kávovej diéte je tiež potrebné, aby ste kládli dôraz na to, odkiaľ pochádza káva, ktorú pijete. Najviac antioxidantov nájdete v káve z Etiópie, Brazílie, Kolumbie a Keňi.

Okrem odporúčaných troch šálok kávy denne však pri diéte určite nezabúdajte na kvalitné potraviny. Je potrebné vyhýbať sa sacharidom.

Kávová diéta vás síce môže nakopnúť, avšak ak nezmeníte svoje stravovacie návyky, nezačnete sa viacej hýbať je pravdepodobné, že vám tento druh diéty neprinesie výsledky.

Kľúčom k chudnutiu nie je len káva, ale aj rovnováha medzi stravovacími návykmi a pohybom.