LIVEOldies párty
Depeche Mode - Personal Jesus
Playlist hraných skladieb

Ako správne robiť NORDIC WALKING?


V posledných rokoch je čoraz viac nadšencov nordic walkingu.

Zdroj: shutterstock.com

Čo to vlastne je?

Je to chodenie so špeciálnymi palicami. Tento šport je vhodný pre akúkoľvek vekovú skupinu. Chodenie nezaťažuje kolená a bedrové kĺby. Lekári nám už dlhé obdobie dávajú do pozornosti,  že ide o najjednoduchší, najlacnejší ale najmä najúčinnejší recept na dlhý, zdravý život.

Aké palice sú najvhodnejšie?

Samotná dĺžka palíc musí byť prispôsobená výške človeka. Výpočet dĺžky je jednoduchý. Stačí vynásobiť svoju výšku koeficientom 0,68. Ak máte výšku napríklad 165 cm, vynásobíte toto číslo číslom 0,68 a dostanete dĺžku palíc 112,2 cm. Súčasťou palíc sú aj násadky, ktoré umožňujú pohyb po chodníku a tvrdej ceste. Samotné palice nie sú ťažké, ako si väčšina ľudí myslí, pretože sú vyrobené väčšinou z hliníka alebo karbónu. Materiál palíc je odľahčený.

Ako správne robiť nordic walking?

Bežné chodenie sa odlišuje od nordic walkingu iba v tom, že sa opierame o palice. Ruky sa pohybujú vždy opačným smerom ako nohy. Pravá noha ide súčasne s ľavou rukou dopredu. Hrot prednej palice musí mierne smerovať dozadu a ruka, v ktorej držíme palicu je v lakti rovná. Tempo chôdze nie je dané, tempo si určuje každý sám.




Cookies

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.