Nedeľa, 22. september 2019 - Meniny má Móric
LIVEHity overené časom
Alphaville - Forever Young
Playlist hraných skladieb

Bielkoviny – prečo ich potrebujeme, aj keď nie sme vrcholoví športovci


Zvýšený príjem bielkovín sa často spája so športovcami, no to neznamená, že by na ne mali ostatní zabúdať.

Zdroj: shutterstock.com

Bielkoviny sú jednoducho dôležité pre všetkých. Mužov, ženy, deti aj seniorov. Bielkoviny sú stavebnou látkou v našom tele a podieľajú sa nielen na látkovej premene či fungovaní buniek. Vďaka bielkovinám v potrave sme zasýtení na oveľa dlhšiu dobu a sú veľmi prospešné pre našu svalovú hmotu. Denne by človek mal prijať zhruba 0,8 gramu bielkovín na každý 1 kilogram telesnej hmotnosti. Športovci majú tieto hodnoty prirodzene vyššie, v takom prípade ide o dvojnásobok. Väčšie dávky sú však záťažou pre organizmus, preto aj s bielkovinami to netreba preháňať.

Ktoré potraviny sú na bielkoviny najbohatšie?

Každého pri tomto spojení možno hneď napadne mlieko a mliečne produkty či vajíčka. Jedno vajíčko však obsahuje len 6 gramov bielkovín. Najlepším zdrojom bielkoviny je tuniak, losos a morčacie či kuracie prsia. Nasledujú strukoviny ako fazuľa a šošovica, hovädzina a tvaroh.




Cookies

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.