Pondelok, 16. september 2019 - Meniny má Ľudmila, Ľudomila
LIVEHity overené časom
Scorpions - Wind Of Change
Playlist hraných skladieb

Povedzme si, ako by sme mali jazdiť po diaľnici


Stredný pruh je častou voľbou, hoci nie vždy správnou.

Zdroj: shutterstock.com

Diaľnice patria k neodmysliteľnej súčasti každodenného dochádzania pre mnohých z nás. Predstavujú rýchly a efektívny spôsob jazdy na dlhé trate. U nás je najviac využívaný jednoznačne trojprúdový úsek medzi Trnavou a Bratislavou, kde ale mnohí šoféri majú tendenciu stále ostávať v strednom pruhu. Prečo by to nemali robiť?

Pri trojprúdovej diaľnici totiž platia rovnaké pravidlá ako pri obyčajnej dvojprúdovej. Pravý pruh je určený na jazdu a ostatné dva ľavé slúžia na predbiehanie. Mnohí z nás sa mylne domnievajú, že pravý pruh je určený pre nákladné autá a autobusy, pričom vodiči osobných áut využívajú stredný a ľavý pruh. Na istých úsekoch to môže byť tak, ale tie sú určené dopravným značením a obvykle trvajú iba pár stoviek metrov. Je jasné, že ak je v pravom pruhu kolóna kamiónov a nedokážeme sa zaradiť, tak môžeme jazdiť v strednom pruhu, ale keď tú kolónu predbehneme, mali by sme sa zaradiť doprava.

Niektorí vodiči dokonca zvyknú kľučkovať medzi pruhmi tak ako sa im zachce a neberú akýkoľvek ohľad na ostatných účastníkov premávky. Hoci sa jedná o extrémy, mnohí z nás majú problém porozumieť systému prednosti na trojprúdovke, povedzme si teda jednoduchý príklad. Ak vodič auta v pravom pruhu a zároveň vodič auta v ľavom pruhu budú chcieť naraz prejsť do stredného pruhu, prednosť má vodič v pravom pruhu. Na diaľnici teda musíme byť maximálne sústredení a obozretní. Vždy si treba spomenúť na to, čo nás učili v autoškole – svojim počínaním nesmieme ohroziť žiadneho účastníka cestnej premávky.



Cookies

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.