Pitný režim, šport aj zdravá strava podporia imunitu aj počas jesene


Pitný režim treba dodržiavať aj v chladnejších mesiacoch. Pripomína to Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.

Zdroj: unspash.com

V chladnejších mesiacoch treba dodržiavať pitný režim, a to aj napriek tomu, že pocit smädu nie je taký výrazný ako v lete.  Súčasťou zdravého životného štýlu by mali byť aj zdravá strava či športové aktivity. ÚVZ SR to pripomína ako súčasť odporúčaní týkajúcich sa zdravého životného štýlu aj počas jesenných mesiacov. 

Aj menšie úpravy životosprávy majú svoj význam

Najvhodnejší nápoj je pitná voda z kohútika. Hovorkyňa ÚVZ SR Dáša Račková radí ochutiť si ju nakrájaným ovocím alebo bylinami. Pitný režim je vhodné dopĺňať nesladeným čajom alebo minerálnou vodou. 

V jedálničku detí by nemali chýbať ovocie a zelenina či mliečne výrobky, ktoré obsahujú dôležité vitamíny a minerály. Súčasťou jedálnička by mali byť aj orechy, ktoré obsahujú zinok, tiež strukoviny či celozrnné potraviny obsahujúce vlákninu. Strava má byť pravidelná a pestrá a jedlá by sa mali priebežne obmieňať.

Vyšší príjem soli v strave môže spôsobovať zdravotné problémy 

Príjem kuchynskej soli je potrebné podľa odborníkov obmedzovať do piatich gramov denne, čo je približne jedna čajová lyžička. Vhodné je tiež obmedziť potraviny s vysokým obsahom soli. Sú to napríklad údeniny, konzervované potraviny, slané oriešky, lupienky. Vyšší príjem soli v strave môže podľa ÚVZ SR súvisieť so zvýšenými hodnotami krvného tlaku a s výskytom hypertenzie.

Pilierom zdravého životného štýlu je pravidelný pohyb

Pohyb je pri priaznivom počasí najlepší na čerstvom vzduchu. "Fyzická aktivita má význam v prevencii mnohých rozšírených chronických ochorení, výskytu obezity a nadváhy a priaznivo vplýva aj na obranyschopnosť organizmu. Pozitívne účinky fyzickej aktivity na zdravie sa prejavujú najmä za predpokladu, že je vykonávaná pravidelne, s dostatočnou intenzitou a dlhodobo," vysvetlila Dáša Račková. 

Psychické a fyzické zdravie podporuje aj pobyt v prírode. Telu tak možno dodať množstvo kyslíka, ktorý je pre zachovanie dlhodobo dobrého zdravia veľmi dôležitý.

Zdroj: Rádio Vlna/TASR