Kamióny môžu opäť jazdiť po problémovom moste na hlavnom ťahu v Kežmarku


Kamióny opäť jazdia po spomínanom moste v Kežmarku od siedmeho februára, teda od dnešného dňa.

Zdroj: shutterstock.com

Prečo k tomuto rozhodnutiu došlo, pre Rádio Vlna povedala hovorkyňa Slovenskej správy ciest - Lucia Karelová:

 „K rozhodnutiu o úprave obchádzkových trás pre dopravnú obsluhu územia došlo na základe nového prepočtu zaťažiteľnosti mosta.“

 

Po novom prepočítaní tak oddnes kamióny môžu po moste jazdiť, ale obmedzene.

Ako bude vedená doprava vysvetlila Karelová:

 „Dopravným značením bude doprava vedená stredom mosta v zúžených jazdných pruhoch a dopravná polícia bude regulovať dopravu tak, aby bolo dodržiavané dopravné značenie a most nebol preťažovaný, poškodzovaný alebo, aby neohrozilo jeho zrútenie. Tento režim bude platiť do výstavby náhradného mosta.“

 

Dopravná obsluha územia do 44 ton bude teraz po prepočítaní zaťaženia prechádzať po existujúcom moste. Zruší sa tak dočasná obchádzka cez Vysoké Tatry. Tú kritizovali nielen miestni obyvatelia, samospráva a ochranári, ale aj rezorty pôdohospodárstva či obrany.

Tranzitná doprava bude vedená cez Prešov až do výstavby provizórneho mosta.

 

Ako to vyzerá s dočasným mostom v Kežmarku?

Provizórny most bude prejazdný začiatkom marca a bude stáť vedľa toho existujúceho. Následne sa zruší aj obchádzková trasa tranzitnej dopravy cez Prešov.

 Lucia Karelová potvrdila, že rekonštrukcia havarijného stavu pôvodného mosta je naplánovaná na budúci rok.

 „Výberové konanie je uzatvorené na spracovateľa projektu a po jeho vydodaní a získaní stavebného povolenia bude vybraný zhotoviteľ a stavba zrealizovaná v roku 2021.“

 

Zdroj: Rádio Vlna/TASR