Pondelok, 21. január 2019 - Meniny má Vincent
LIVENa Vlne s Martinou
Team - Narocni
Playlist hraných skladieb

Opakuje sa to takmer každé leto. Buďte obozretní!


Od 1. júla 2018 platia nové pravidlá. Schválila ich Európska únia. Zvyšujú ochranu spotrebiteľov v oblasti cestovného ruchu.

V prvom rade je potrebné vybrať si cestovnú kanceláriu, ktorá je dlhodobo etablovaná na trhu, čo predstavuje určitú záruku kvality. "Najjednoduchší spôsob ako si "preklepnúť" tú ktorú cestovku je popýtať sa vo vašom okolí alebo hľadať referencie na internete," radí Sylvia Ďatelinková, právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie.
V prípade krachu cestovnej kancelárie pred alebo počas dovolenky treba vedieť, že je riešený ako poistná udalosť. Cestovné kancelárie preto musia byť povinne poistené. 
Cestovná kancelária spotrebiteľom uhradí rozdiel medzi skutočne poskytnutými a zaplatenými službami, a to v prípade predčasného návratu z dovolenky. 
Ak cestovná kancelária oznámi svoj úpadok a spotrebiteľ na zájazd ešte nenastúpil, je potrebné oznámiť škodovú udalosť poisťovni. Následne priložiť fotokópiu zmluvy o obstaraní zájazdu a dokladu o zaplatení zájazdu. 

Existuje rozdiel aj v tom, keď dovolenku zaplatíme kartou alebo v hotovosti. "Spotrebiteľom odporúčame využívať pri platbe dovolenky platobnú kartu z dôvodu záruky ochrany v prípade neposkytnutia služby. Na prípady platieb v hotovosti alebo prevodným príkazom sa táto ochrana nevzťahuje," vysvetľuje Sylvia Ďatelinková, právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie. 
Zdroj: Rádio Vlna
Zdroj fotografie: shutterstock.com

Cookies

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.