Streda, 21. november 2018 - Meniny má Elvíra
LIVENa Vlne s Martinou
Hana Hegerova - Ceresne
Playlist hraných skladieb

Kalkulačka tekutín. V lete ich musíme piť viac. Koľko?


Počas leta sú kolapsové stavy na dennom poriadku. Ľudia v horúcich letných dňoch najčastejšie podceňujú pitný režim, prípadne pijú to, čo by nemali. Ohrození sú najmä seniori a deti. Existuje pritom jednoduchý spôsob, ako si vypočítať optimálny prísun tekutín.

Telo je vynikajúco prepracovaný stroj, ktorý si dokáže poradiť aj s náročnejšími podmienkami. Len sa oň treba pravidelne starať. Zvládne aj vyššie letné teploty, no bez prísunu vody sa môže rýchlo poškodiť. Príjem tekutín pritom závisí od našej hmotnosti. Podľa expertov stačí v prípade dospelého vypiť za deň 35 až 40 mililitrov tekutín na jeden kilogram váhy. U 70 kilogramov vážiaceho človeka je to 2,5 – 2,8 litra tekutín.
Najideálnejšou voľbou je čistá voda, prípadne minerálka a nesladený čaj. Pitný režim môže spestriť aj izotonický nápoj. Strániť by sme sa mali nadmernému pitiu kávy, alkoholickým nápojom a sladeným vodám.
Zdroj fotografií: shutterstock

Cookies

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.