Zavrieť [x]
Zavrieť [x]
Playlist

hraných skladieb

  • {{ song.title }}

    {{ song.author }}

    Album {{ song.album }}

    {{ song.time }}

Zavrieť [x]
Texty
Zavrieť [x]
Podcasty

Novinky

Aké platia podmienky pri vrátení tovaru?

Nielen pri nakupovaní vianočných darčekov sa stáva, že niekedy chceme z rôznych dôvodov tovar vrátiť. Spravodajský tím Rádia Vlna zisťoval, aké pri tom platia podmienky a oslovil Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Tlačová hovorkyňa Ústredného inšpektorátu obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová uviedla, kedy môžeme vrátiť tovar bez udania dôvodu:

"Bez udania dôvodu iba tovar, ktorý bol zakúpený na diaľku. To znamená podomovým predajom, zásielkovým predajom a elektronicky, čiže cez e-shopy. Vtedy je možnosť vrátiť tovar do 15 dní."

Krkošová dodala, aké lehoty sa musia splniť:

"Pri tovare, ktorý sa kupuje na diaľku môžu spotrebitelia od kúpy do 15 dní bezdôvodne vrátiť predávajúcemu a tento predávajúci je zase povinný do 15 dní vrátiť peniaze."

Vrátenie tovaru v kamenných obchodoch už nie je také jednoduché:

"Zaplatením za tovar z kamennej predajne, kde si spotrebiteľ tovar prezrie a vyskúša, tak tam nie je možnosť vrátenia. Na to neexistuje žiadny paragraf. To je už potom len vecou dohody medzi predávajúcim a kupujúcim, či mu to vezme späť alebo nie."

Kedy môžu ponúknuť obchody nový kus a kedy nám musia vrátiť peniaze?

V tomto prípade treba rozlišovať medzi vrátením tovaru bez udania dôvodu a reklamáciou:

"Reklamácia znamená, že sa na výrobku vyskytne chyba v záručnej dobe. Pokiaľ sa vyskytuje taká chyba, že nie je možnosť ju opraviť, v takom prípade je predávajúci povinný prijať reklamáciu, vybaviť ju ihneď, v zložitých prípadoch musí do 3 dní oznámiť spotrebiteľovi ako to vybaví a vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní."

zdroj: Rádio Vlna