V súčasnosti sa rozšírili útoky na klientov bánk, keď sa podvodníci pod rôznymi zámienkami s cieľom obohatiť sa na úkor obete snažia vylákať osobné údaje či prístupové kódy do internetového bankovníctva alebo citlivé údaje k platobným kartám.
Medzi najčastejšie formy útokov patrí podvodný e-mail tzv. phishing či podvodný telefonát. O čo ide? Pre Rádio Vlna to vysvetlila Silvia Ďatelinková z Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie:
"Phishing je druh internetového podvodu. Útok prebieha prostredníctvom podvodného e-mailu, ktorý predstiera, že je jeho odosielateľom banka, pričom je typický svojou urgentnosťou a zvyčajne obsahuje neznáme alebo nezvyčajné meno a adresu odosielateľa, či gramatické ako aj štylistické chyby."
Sylvia Ďatelinková radí, ako sa nestať obeťou tejto formy podvodného konania. Platí základné pravidlo:
"Banka nikdy neoveruje svojich klientov cez e-mail, ani im neposiela e-mailové správy vyžadujúce prihlásenie cez odkaz, tzv. link, či nabádajúce k otvoreniu prílohy. Preto na podvodný e-mail neodpovedajte. Neklikajte na odkaz v ňom uvedený a prílohy v ňom uvedené neotvárajte."
V prípade, ak sa už človek stane obeťou takýchto podvodov, Slovenská banková asociácia odporúča:
"Je potrebné bezodkladne o tom upovedomiť vašu banku a prostredníctvom nej požiadať banku príjemcu o vrátenie platieb z dôvodu podvodu. Zároveň je nevyhnutné podať trestné oznámenie na polícii a rovnako tak je dôležité znemožniť akýkoľvek ďalší prístup podvodníkom do vášho počítača. Tým najúčinnejším spôsobom je reinštalizácia celého systému a nastavenie jeho zabezpečenia nanovo."