Na našich školách by sa mohlo udomácniť aj kombinované známkovanie.
Podľa ministra školstva Branislava Gröhlinga by kombinované hodnotenie bolo ideálne:
"Lebo na jednej strane viete nejako vizuálne ohodnotiť žiaka. Na druhej strane si rodič vie aj prečítať jeho silné a slabé stránky a dostane nejaký komplexný prehľad."
Tlak na to, aby bolo známkovanie okrem klasického známkovania možné aj slovnou formou, je podľa šéfa rezortu školstva dosť výrazný.
Poznamenal, že v súčasnosti sa slovne hodnotí už na viacerých základných školách na prvom stupni, pretože doteraz to tak bolo stanovené v zákone:
"My sme to teraz rozšírili aj na druhý stupeň a dali sme to ako ponuku školám."
Gröhling poznamenal, že Štátny pedagogický ústav robí webináre, ktoré ponúkajú návod, ako sa majú písať slovné hodnotenia.
Aby učiteľ nenapísal jedno hodnotenie a následne ho kopíroval s minimálnymi obmenami:
"Aby to bolo posudzovanie každého jedného žiaka. A ja si uvedomujem, že možno to bude náročné pri nejakých veľkých skupinách, ale preto sme to dávali ako možnosť."
V rámci záverečného hodnotenia, teda v rámci vysvedčenia, sa budú môcť hodnotiť žiaci slovne vo všetkých ročníkoch základnej školy.
Školy si budú môcť vybrať, či budú žiakov známkovať, klasifikovať v rámci záverečného hodnotenia alebo ich budú hodnotiť slovne či kombináciou oboch typov hodnotení.
Výnimkou v druhom polroku aktuálneho školského roka sú prvé ročníky, kde bude slovné hodnotenie ako jediný spôsob.
Školy a školské zariadenia sú z dôvodu šírenia nového koronavírusu zatvorené od marca.Vyučuje sa tak dištančnou formou.